Pagina principală Secțiunea C++ Grafică 3D Diverse (server-e jocuri, tips & tricks) Link-urile mele Forum (inactiv deocamdată) Despre proiect

Introducere în C++

La începutul anilor 70 a apărut C, creație a lui Dennis Ritchie și Brian Kernighan. Limbajul C++ - creația lui Bjarne Stroustrup - poate fi privit ca o estensie a limbajului C care permite programarea pe obiecte. Succesul avut pe piață l-a impus, deși există programatori (chiar dintre cei mai buni) care nu-l acceptă - se bazează pe ideea că limbajul C nu a fost creat pentru aceasta, prin urmare extensia este artificială.

Câteva noțiuni despre limbaj:

Limbajul este extrem de flexibil, adică ne permite ca pornind de la un anumit algoritm, redactat în pseudocod, să putem scrie o mulțime de programe, care nu seamănă între ele, dar care fac același lucru. Cu alte cuvinte, o secvență poate fi codificată în mai multe feluri.

Limbajul permite ca anumite secvențe să poată fi scrise "ermetic". Aceasta înseamnă că, după o anumită perioadă, chiar și cel care a scris secvența are dificultăți în înțelegerea ei. Este de la sine înțeles că nu trebuie să procedăm astfel.

În același timp, programele se pot scrie și într-o manieră apropiată de limbajul pseudocod. Din acest motiv limbajul C++ este preferat de mulți programatori.

În C++ se poate ușor greși, datorită faptului că este permis să scriem "aproape orice". Deci trebuie să fim atenți la ce facem.

Pentru ca C++ să fie un limbaj portabil au apărut norme ANSI C++. De fapt, de aceste standarde se ocupă o instituție specializată - AMERICAN NATIONAL STANDARD INSTITUTE. După cum am văzut, un limbaj conține, pe lângă setul de instrucțiuni, o mulțime de funcții care au rolul de a ajuta programatorul în elaborarea programelor. Atunci când o firmă (Microsoft, Borland) vinde un mediu de dezvoltare C++, toate funcțiile cerute de standarde trebuie să fie conținute de acesta. Pe lângă ele, firma poate introduce și alte funcâii, dar utilizarea lor duce la crearea de programe neportabile.

Bibliografie: Tudor Sorin, manual clasa a IX-a

Câteva metode de programare mai importante:


 

Site-ul poate fi vizualizat fără probleme în Opera, IE, Netscape și Mozilla

©2004 Caraboy.